Strona główna

Witamy na stronie Urzędu Gminy w Kadzidle Kadzidło z lotu ptaka Wesele Kurpiowskie W Kuczyńskich W Czarni W Glebie W Wachu

.: Uczniowie ZPO w Dylewie na wycieczce w Tatrach

(tekst: Teresa Maria Orzołek-Kaczyńska, zdjęcia: Archiwum ZPO w Dylewie)

W dniach 17-21 czerwca 2015 r. uczniowie z Zespołu Placówek Oświatowych im. Papieża Jana Pawła II w Dylewie poznawali najpiękniejsze zakątki Tatr. Każdy dzień miał swoje hasło przewodnie. Pierwszy "Uczę się historii" poświęciliśmy na zwiedzanie Krakowa. Zobaczyliśmy komnaty Wawelu, Rynek Główny, Smoczą Jamę i inne obiekty historyczne. Drugiego dnia poznawaliśmy krajobraz gór. Wędrowaliśmy szlakiem do Morskiego Oka (największego jeziora w Tatrach) położonego w Dolinie Rybiego Potoku u stóp Mięguszowieckich Szczytów na wysokości 1395 m n.p.m. i do Czarnego Stawu pod Rysami położonego na wysokości 1583 m n.p.m., czyli 188 m wyżej niż lustro wody Morskiego Oka. Trzeci "Żyję aktywnie" spędziliśmy w Aquaparku, w Białce Tatrzańskiej i na Wielkiej Krokwi im. Stanisława Marusarza, czyli na największej skoczni narciarskiej w Polsce. Jej punkt konstrukcyjny jest usytuowany na 120 metrze. Znajduje się ona w Zakopanem, usytuowana jest na północnym stoku góry Krokiew w Tatrach Zachodnich. Czwarty "Ruch to zdrowie" poświęciliśmy na zwiedzanie Doliny Kościeliska sięgającej od podnóża Tatr do ich głównego grzbietu. Znajduje się w Tatrach Zachodnich. Ma ok. 9 km długości, obwód ok. 27 km, a powierzchnię ok. 35 km 2. W Dolinie Kościeliska znajduje się kilka bardzo popularnych i dostępnych turystycznie jaskiń. My weszliśmy do Jaskini Mroźnej. Następnie wjechaliśmy na Gubałówkę i stamtąd podziwialiśmy przepiękne widoki. Tego dnia wybraliśmy się jeszcze na Krupówki po pamiątki. Ostatni dzień wycieczki pod hasłem: "Poznaję, jestem, działam" spędziliśmy w Wieliczce. Tam przebraliśmy się w kombinezony, zabraliśmy odpowiednie wyposażenie i Trasą Górniczą ruszyliśmy do wnętrza kopalni. Każdy miał do wykonania jakieś zadanie. Było wiele wrażeń. Na koniec otrzymaliśmy "Certyfikat potwierdzający zdobycie pierwszych szlifów w zawodzie górnika".

W trakcie wycieczki uczniowie realizowali Program Profilaktyczny pod hasłem: "Sprawni i zdrowi poznajemy naszą Ojczyznę". Szczególne podziękowania kierujemy dla Pani Elżbiety Cekały i wielu innych sponsorów oraz Pana Wójta Dariusza Łukaszewskiego za okazaną nam po raz kolejny życzliwość, bez pomocy których ta wycieczka nie odbyłaby się. Podziękowania należą się również Panu Pawłowi Gadomskiemu - głównemu pomysłodawcy i organizatorowi naszej wycieczki oraz opiekunom: Pani Teresie Marii Orzołek-Kaczyńskiej, Pani Dorocie Prusaczyk i Pani Małgorzacie Faderewskiej.

Zdjęcia

---------------------------

::: Kliknij tu, aby przejść do strony głównej