Powrót do strony głównej

Gimnazjaliści na wycieczce do rezerwatu przyrody w Czarni koło Myszyńca

(tekst: Elżbieta Ligia Szulkowska, zdjęcia: Archiwum PG w Kadzidle)

---------------------------

10 września 2016 r. uczniowie PG w Kadzidle pod opieką Pań: Elżbiety Szulkowskiej oraz Moniki Wilk wyjechali autobusem szkolnym na wycieczkę do rezerwatu przyrody w Czarni koło Myszyńca.

Dzięki pięknej słonecznej pogodzie mogliśmy zrealizować wszystkie zaplanowane punkty harmonogramu wycieczki.

Na początku zwiedziliśmy muzeum brata Zenona Żebrowskiego oraz neogotycki kościół w Czarni. Naszym przewodnikiem po tych obiektach był ksiądz Tadeusz.

Następnie, po 3 kilometrowym spacerze dotarliśmy do kapliczki patrona myśliwych - św. Huberta. Zagnieździły się w niej dzikie pszczoły. W rezerwacie sosen bartnych poznaliśmy historię bartnictwa w Puszczy Zielonej oraz podziwialiśmy "gadające z niebem" sosny, które mogliśmy zmierzyć za pomocą specjalnych przyrządów używanych przez leśników. Niestety w rezerwacie, oprócz okazałych sosen, widzieliśmy martwe i umierające świerki zaatakowane przez kornika drukarza. Był to dla nas bardzo przykry widok.

Tradycyjnie, na zakończenie wycieczki upiekliśmy kiełbaski na ognisku, które przygotował dla nas tamtejszy leśniczy.

Poziom zdobytej podczas wyjazdu wiedzy został sprawdzony przez naszych opiekunów podczas krótkiego quizu z nagrodami.

Uważamy, że wycieczka była pod każdym względem bardzo udana i planujemy już kolejną.

Serdecznie dziękujemy:

- księdzu Tadeuszowi za oprowadzenie po muzeum i kościele w Czarni;
- leśniczemu - Panu Krzysztofowi Kurzyńskiemu za pozwolenie zwiedzenia rezerwatu oraz przygotowanie ogniska w Szkole Leśnej;
- studentowi Leśnictwa SGGW w Warszawie - Krzysztofowi Szulkowskiemu za opowiedzenie historii bartnictwa oraz zaprezentowanie sposobów pomiaru drzew w lesie.

---------------------------

Zdjęcia

--------------------------------------------------

::: Kliknij tu, aby przejść do strony głównej