Powrót do strony głównej

na kilkudniowej wycieczce

(tekst/zdjęcia: Organizatorki)

---------------------------

W dniach 30 maja - 2 czerwca 2019 r. uczniowie Zespołu Placówek Oświatowych w Kadzidle pod opieką Pań: Elżbiety Szulkowskiej, Iwony Puławskiej oraz Moniki Wilk wyjechali na wycieczkę przyrodniczo-krajoznawczą, której punktem docelowym był Park Narodowy Ujścia Warty.

Pierwszy dzień podróży - czwartek - spędziliśmy w większości w autokarze.

Pokonaliśmy trasę 650 kilometrów. Podczas najdłuższego przystanku tego dnia obejrzeliśmy pomnik Jezusa Króla w Świebodzinie.

Kolejnego dnia, tj. w piątek, zwiedziliśmy z przewodnikiem Berlin.

Mieliśmy okazję podziwiać tam kilkanaście budowli, m.in.: Uniwersytet Humboldta, Niemiecką Operę Państwową, Katedrę Św. Jadwigi, Gendarmenplatz, pomnik ofiar holokaustu, Bramę Brandenburską. Z punktu widokowego mieszczącego się na dachu Bundestagu obejrzeliśmy panoramę stolicy Niemiec. Przejeżdżaliśmy też obok fragmentów muru berlińskiego. Na zakończenie zwiedziliśmy bardzo ciekawie urządzone Muzeum Techniki.

Trzeci dzień - sobotę spędziliśmy na łonie natury, czyli w Parku Narodowym Ujścia Warty.

Wraz z przewodnikiem za pomocą lornetek i lunety obserwowaliśmy faunę terenów podmokłych - przeróżne gatunki ptaków. Następnie zwiedziliśmy ruiny i Muzeum Twierdzy w Kostrzynie nad Odrą. Ostatnią atrakcją tego dnia było ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Na zakończenie wycieczki - w niedzielę - odwiedziliśmy Toruń.

Wraz z sympatyczną panią przewodnik zobaczyliśmy najciekawsze zabytki tego miasta, a także braliśmy udział w bardzo pouczającej i przeprowadzonej z fantazją lekcji w Muzeum Piernika.

Serdecznie dziękujemy Wójtowi Gminy Kadzidło, Panu Dariuszowi Łukaszewskiemu, za dofinansowanie naszego wyjazdu: częściowe pokrycie kosztów podróży oraz nieustającą życzliwość.

---------------------------

Zdjęcia

--------------------------------------------------

::: Kliknij tu, aby przejść do strony głównej