¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Wniosek o wpis do rejestru żłobków/klubów dziecięcych

 ❒ KROK PO KROKU
  1. Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek.
  2. Dołącz wymagane dokumenty.
  3. Udaj się do Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4 i złóż wniosek.

 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
    • w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzającym status podmiotu;
    • numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
    • oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
    • w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
    • oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
    • w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
    • wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty, o której mowa w art. 33., (opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy w Kadzidle).

  2. W celu sprawdzenia zgodności danych Wójt może żądać do wglądu:
    • odpisu z odpowiedniego rejestru;
    • dokumentu potwierdzającego tożsamość;
    • zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
    • pozytywnej opinii komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą standardów lokalu, w którym będzie prowadzony żłobek/klub dziecięcy;
    • statutu żłobka/klubu dziecięcego;
    • dokumentów potwierdzających kwalifikacje zatrudnionych osób.

 ❒ OPŁATY
  • Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy w Kadzidle.

 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Urząd Gminy Kadzidło, ul. Targowa 4, sekretariat.

 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Referent ds. ewidencji działalności gospodarczej i profilaktyki alkoholowej
  • Pokój nr 19
  • tel. (29) 761.80.16, wew. 47
  • tel. bezpośredni: (29) 767.30.67
  • e-mail: profilaktyka@kadzidlo.pl

 ❒ FORMA ZAŁATWIENIA
  1. Wójt Gminy wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:
    • nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
    • datę i numer wpisu do rejestru;
    • formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
    • nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
    • miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

  2. Odmowa wpisu do rejestru.

    Decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru jest wydawana, jeżeli:
    • podmiot nie spełnia warunków do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
    • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

  3. Zasady wykreślenia zarejestrowanych podmiotów z rejestru.

    Decyzja administracyjna o wykreśleniu z rejestru jest wydawana w przypadku:
    • złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
    • nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
    • przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

 ❒ TERMIN ZAŁATWIENIA
  • Organ rejestrowy dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.

 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U.2016.157).
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U.2014.925).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2016.23).

 ❒ DRUKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2024