⇒ Wniosek o wpis do rejestru żłobków/klubów dziecięcych
|
❒ KROK PO KROKU
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek.
- Dołącz wymagane dokumenty.
- Udaj się do Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4 i złóż wniosek.
❒ WYMAGANE DOKUMENTY
- Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
- w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzającym status podmiotu;
- numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
- oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
- w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
- wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty, o której mowa w art. 33., (opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy w Kadzidle).
- W celu sprawdzenia zgodności danych Wójt może żądać do wglądu:
- odpisu z odpowiedniego rejestru;
- dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- pozytywnej opinii komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą standardów
lokalu, w którym będzie prowadzony żłobek/klub dziecięcy;
- statutu żłobka/klubu dziecięcego;
- dokumentów potwierdzających kwalifikacje zatrudnionych osób.
❒ OPŁATY
- Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy w Kadzidle.
❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
- Urząd Gminy Kadzidło, ul. Targowa 4, sekretariat.
❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
- Referent ds. ewidencji działalności gospodarczej i profilaktyki alkoholowej
- Pokój nr 19
- tel. (29) 761.80.16, wew. 47
- tel. bezpośredni: (29) 767.30.67
- e-mail: profilaktyka@kadzidlo.pl
❒ FORMA ZAŁATWIENIA
- Wójt Gminy wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:
- nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
- datę i numer wpisu do rejestru;
- formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
- nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
- Odmowa wpisu do rejestru.
Decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru jest wydawana, jeżeli:
- podmiot nie spełnia warunków do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
- Zasady wykreślenia zarejestrowanych podmiotów z rejestru.
Decyzja administracyjna o wykreśleniu z rejestru jest wydawana w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
❒ TERMIN ZAŁATWIENIA
- Organ rejestrowy dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony
jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
❒ PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U.2016.157).
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek
lub klub dziecięcy (Dz.U.2014.925).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2016.23).
❒ DRUKI DO POBRANIA
|
|
|