¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
 ❒ KROK PO KROKU
  1. W Urzędzie Gminy właściwym ze względu na adres /nieruchomość, z której ma nastąpić wymeldowanie, złóż wniosek o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
  2. Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
    • dane osoby podlegającej zameldowaniu,
    • dane osoby składającej podanie (ewentualnie pełnomocnika),
    • wszelkie informacje mogące pomóc w ustaleniu miejsca pobytu osoby wymeldowywanej.
  3. Pamiętaj o dokumencie potwierdzającym tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
  4. Do wniosku dołącz:
    • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
    • pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  5. Wniosek wszczyna postępowanie, po jego zakończeniu decyzję możesz odebrać osobiście lub może być ona wysłana pod wskazany adres.

 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Pisemny wniosek.
  2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  3. Tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
  4. Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

 ❒ OPŁATY
  • 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.
  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  • Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kadzidło (nr rachunku:BS Kadzidło 66 8916 0002 0000 0912 2000 0010) lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy Kadzidło
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
  • Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.

 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)

 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)

 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  • Do 1 miesiąca.
  • Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.

 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  • Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

 ❒ UWAGI
  1. Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  2. Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ma być wymeldowana, faktycznie nie zamieszkuje w lokalu i dobrowolnie opuściła lokal.

 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827).

 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  • Pomocniczy druk podania o wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2017