¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
 ❒ KROK PO KROKU
  1. W Urzędzie Gminy Kadzidło złóż wniosek o zameldowanie.
  2. Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
    • dane osoby podlegającej zameldowaniu,
    • informację o charakterze pobytu (stały czy czasowy) oraz okres przebywania pod wskazanym adresem,
    • imię i nazwisko oraz adres osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować,
    • dowody na poparcie twierdzeń zawartych we wniosku, a w przypadku wskazania świadków – podaj ich imiona, nazwiska i dokładne adresy.
  3. Do wniosku dołącz:
    • formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego” (w zależności od deklarowanego we wniosku pobytu)
    • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji,
    • pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  4. Pamiętaj o dokumencie tożsamości (dowód osobisty lub ważny paszport).
  5. Wniosek wszczyna postępowanie, po jego zakończeniu decyzję możesz odebrać osobiście lub może być ona wysłana pod wskazany adres.

 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Pisemny wniosek o zameldowanie.
  2. Formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  4. Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

 ❒ OPŁATY
  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  • Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kadzidło (nr rachunku:BS Kadzidło 66 8916 0002 0000 0912 2000 0010) lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy Kadzidło
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
  • Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.

 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)

 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)

 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  • Do 1 miesiąca.
  • Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.

 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  • Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

 ❒ UWAGI
  1. Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem.
  2. Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  3. Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie, zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.

 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827).
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).

 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  • Wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.
  • Zgłoszenie pobytu stałego.
  • Zgłoszenie pobytu czasowego.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2024