⇒ Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
|
❒ KROK PO KROKU
- W Urzędzie Gminy Kadzidło złóż wniosek o zameldowanie.
Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
- dane osoby podlegającej zameldowaniu,
- informację o charakterze pobytu (stały czy czasowy) oraz okres przebywania pod wskazanym adresem,
- imię i nazwisko oraz adres osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować,
- dowody na poparcie twierdzeń zawartych we wniosku, a w przypadku wskazania świadków – podaj ich imiona, nazwiska i dokładne adresy.
- Do wniosku dołącz:
- formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego” (w zależności od deklarowanego we wniosku pobytu)
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji,
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Pamiętaj o dokumencie tożsamości (dowód osobisty lub ważny paszport).
- Wniosek wszczyna postępowanie, po jego zakończeniu decyzję możesz odebrać osobiście lub może być ona wysłana pod wskazany adres.
❒ WYMAGANE DOKUMENTY
- Pisemny wniosek o zameldowanie.
- Formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
❒ OPŁATY
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kadzidło (nr rachunku:BS Kadzidło 66 8916 0002 0000 0912 2000 0010) lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy Kadzidło
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
- Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
- Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)
❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
- Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)
❒ TERMIN ODPOWIEDZI
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
❒ TRYB ODWOŁAWCZY
- Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
❒ UWAGI
- Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem.
- Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie, zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
❒ PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).
❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
- Wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.
- Zgłoszenie pobytu stałego.
- Zgłoszenie pobytu czasowego.
❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA
|
|
|