¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Nadanie nazwy ulicy
 ❒ KROK PO KROKU
  1. Pobierz, wypełnij (podaj telefon kontaktowy - to często usprawnia realizację wniosku) i wydrukuj wniosek.
  2. Dołącz wymagane dokumenty: szkic sytuacyjny, pisemne poparcie wniosku, pisemną zgodę właścicieli (zgodnie z wymaganiami określonymi w karcie informacyjnej).
  3. Udaj się do Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą.
  4. Po analizie złożonych dokumentów możesz zostać poproszony o ich uzupełnienie bądź udzielenie wyjaśnień.
  5. Po zakończeniu procedury zostaniesz poinformowany o sposobie załatwienia sprawy.

 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. wniosek o nadanie nazwy obiektowi gminnemu/zmianę nazwy obiektu gminnego – załącznik nr 1,
  2. szkic sytuacyjny z lokalizacją i zasięgiem obiektu miejskiego, którego wniosek dotyczy, sporządzony na aktualnej mapie,
  3. pisemna zgoda wszystkich właścicieli drogi, jeżeli wniosek dotyczy drogi wewnętrznej (stanowiącej własność prywatną) – załącznik nr 2.

 ❒ OPŁATY
  • Brak opłat.

 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Urząd Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4 (Sekretariat)

 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
  • tel. (29) 761.80.16, wew. 30
  • tel. bezpośredni: (29) 767.30.53
  • e-mail: planowanie@kadzidlo.pl

 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  • Termin załatwienia sprawy uzależniony jest od czasu realizacji czynności wymaganych procedurą i przepisami prawa, w tym:
  1. zgromadzenia wymaganych opinii,
  2. podjęcia uchwały przez Radę Gminy Kadzidło,
  3. publikacji uchwały Rady Gminy Kadzidło w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  • Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjętą przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może – po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego (art. 101 ustawy o samorządzie gminnym).


 ❒ UWAGI
  1. Wykaz ulic i placów

  2. Zasady nadawania nazw
    1. Nazwy nadawane są obiektom gminnym, w tym:
      1. ulicom, przez które rozumie się również drogi w granicach gminy (w tym drogi wewnętrzne w rozumieniu ustawy o drogach publicznych), pasy komunikacyjne w obrębie osiedli mieszkaniowych, mosty, zjazdy, dojazdy, ciągi piesze, ulice niesłużące do przejazdów,
      2. placom, przez które rozumie się również rynki, ronda uliczne,
      3. skwerom.
    2. Wnioski w sprawie nadania nazwy mogą być zgłaszane przez:
      1. organy gminy;
      2. mieszkańców gminy, właścicieli działek.
    3. Lokalizację i zasięg obiektu, którego wniosek dotyczy, należy wskazać na mapie zasadniczej lub innej mapie, odzwierciedlającej aktualny stan zagospodarowania terenu.
    4. Nadanie lub zmiana nazwy drogi wewnętrznej wymaga pisemnej zgody wszystkich właścicieli tej drogi (art. 8 ust. 1a ustawy o drogach publicznych).
    5. Nadanie lub zmiana nazwy następuje w trybie podjęcia uchwały przez Radę Gminy. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
    6. Przepisy nie przewidują indywidualnego zawiadamiania wnioskodawcy o nadaniu lub zmianie nazwy. Stosuje się przepisy dotyczące publikacji prawa miejscowego.
  • Uwaga: W przypadku realizacji inwestycji wymagającej nadania numeru porządkowego (adresowego) przy drodze bez nazwy istnieje możliwość nadania nazwy tej drodze z urzędu, za pisemną zgodą jej właścicieli, w przypadku gdy droga nie posiada nadanej kategorii drogi publicznej: tel. kontaktowy w Urzędzie - (29) 761.70.16, wew. 30.


 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  1. Art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.),
  2. Art. 8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 460 z późn. zm.).

 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  1. Wzór wniosku o nadanie nazwy obiektowi wiejskiemu/zmianę nazwy obiektu wiejskiego, który stanowi załącznik numer 1.
  2. Wzór załącznika do wniosku – zgoda właścicieli drogi wewnętrznej, który stanowi załącznik numer 2.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2024