⇒ Nadanie nazwy ulicy
|
❒ KROK PO KROKU
- Pobierz, wypełnij (podaj telefon kontaktowy - to często usprawnia realizację wniosku) i wydrukuj wniosek.
- Dołącz wymagane dokumenty: szkic sytuacyjny, pisemne poparcie wniosku, pisemną zgodę właścicieli (zgodnie z wymaganiami określonymi w karcie informacyjnej).
- Udaj się do Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą.
- Po analizie złożonych dokumentów możesz zostać poproszony o ich uzupełnienie bądź udzielenie wyjaśnień.
- Po zakończeniu procedury zostaniesz poinformowany o sposobie załatwienia sprawy.
❒ WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o nadanie nazwy obiektowi gminnemu/zmianę nazwy obiektu gminnego – załącznik nr 1,
- szkic sytuacyjny z lokalizacją i zasięgiem obiektu miejskiego, którego wniosek dotyczy, sporządzony na aktualnej mapie,
- pisemna zgoda wszystkich właścicieli drogi, jeżeli wniosek dotyczy drogi wewnętrznej (stanowiącej własność prywatną) – załącznik nr 2.
❒ OPŁATY
❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
- Urząd Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4 (Sekretariat)
❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
- Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
- tel. (29) 761.80.16, wew. 30
- tel. bezpośredni: (29) 767.30.53
- e-mail: planowanie@kadzidlo.pl
❒ TERMIN ODPOWIEDZI
- Termin załatwienia sprawy uzależniony jest od czasu realizacji czynności wymaganych procedurą i przepisami prawa, w tym:
- zgromadzenia wymaganych opinii,
- podjęcia uchwały przez Radę Gminy Kadzidło,
- publikacji uchwały Rady Gminy Kadzidło w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
❒ TRYB ODWOŁAWCZY
- Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjętą przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej,
może – po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego (art. 101 ustawy o samorządzie gminnym).
❒ UWAGI
- Wykaz ulic i placów
- Zasady nadawania nazw
- Nazwy nadawane są obiektom gminnym, w tym:
- ulicom, przez które rozumie się również drogi w granicach gminy (w tym drogi wewnętrzne w rozumieniu ustawy o drogach publicznych),
pasy komunikacyjne w obrębie osiedli mieszkaniowych, mosty, zjazdy, dojazdy, ciągi piesze, ulice niesłużące do przejazdów,
- placom, przez które rozumie się również rynki, ronda uliczne,
- skwerom.
- Wnioski w sprawie nadania nazwy mogą być zgłaszane przez:
- organy gminy;
- mieszkańców gminy, właścicieli działek.
- Lokalizację i zasięg obiektu, którego wniosek dotyczy, należy wskazać na mapie zasadniczej lub innej mapie, odzwierciedlającej aktualny stan zagospodarowania terenu.
- Nadanie lub zmiana nazwy drogi wewnętrznej wymaga pisemnej zgody wszystkich właścicieli tej drogi (art. 8 ust. 1a ustawy o drogach publicznych).
- Nadanie lub zmiana nazwy następuje w trybie podjęcia uchwały przez Radę Gminy. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
- Przepisy nie przewidują indywidualnego zawiadamiania wnioskodawcy o nadaniu lub zmianie nazwy. Stosuje się przepisy dotyczące publikacji prawa miejscowego.
- Uwaga: W przypadku realizacji inwestycji wymagającej nadania numeru porządkowego (adresowego) przy drodze bez nazwy istnieje możliwość nadania nazwy tej drodze z urzędu,
za pisemną zgodą jej właścicieli, w przypadku gdy droga nie posiada nadanej kategorii drogi publicznej: tel. kontaktowy w Urzędzie - (29) 761.70.16, wew. 30.
❒ PODSTAWA PRAWNA
- Art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.),
- Art. 8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 460 z późn. zm.).
❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
- Wzór wniosku o nadanie nazwy obiektowi wiejskiemu/zmianę nazwy obiektu wiejskiego, który stanowi załącznik numer 1.
- Wzór załącznika do wniosku – zgoda właścicieli drogi wewnętrznej, który stanowi załącznik numer 2.
❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA
|
|
|