¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości
 ❒ KROK PO KROKU

⇓ Ustalenie numeru porządkowego
  1. Pobierz, wypełnij (podaj telefon kontaktowy - to często usprawnia realizację wniosku) i wydrukuj wniosek.
  2. Dołącz do wniosku kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopię decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
  3. Udaj się do swojego Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą.
  4. Jeżeli zaznaczyłeś na wniosku opcję: odbiór osobisty:
    1. oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego,
    2. odbierz zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego w Urzędzie Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4.
⇓ Wydawanie zaświadczeń o nadanych (wcześniej) numerach porządkowych:
  1. Pobierz, wypełnij (podaj telefon kontaktowy - to często usprawnia realizację wniosku) i wydrukuj wniosek.
  2. Dołącz dowód dokonania opłaty skarbowej.
  3. Udaj się do Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą.
  4. Jeżeli zaznaczyłeś na wniosku opcję: odbiór osobisty:
    1. oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru zaświadczenia o numerze porządkowym,
    2. odbierz zaświadczenie o numerze porządkowym w Urzędzie Gminy w Kadzidle,
      ul. Targowa 4.

 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY

⇓ Ustalenie numeru porządkowego
  1. wniosek o ustalenie numeru porządkowego - załącznik nr 1,
  2. załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy,
  3. załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych do wybudowania lub w trakcie budowy, dla których mają być ustalone numery porządkowe. UWAGA: mapa nie jest wymagana, jeżeli budynek jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków.
⇓ Wydawanie zaświadczeń o nadanych numerach porządkowych
  1. wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym – załącznik nr 2,
  2. dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.

 ❒ OPŁATY
  1. 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
  2. Opłaty skarbowej można dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy urzędu lub bezpośrednio w kasie. Nr rachunku bankowego: Bank Spółdzielczy w Kadzidle:
    66 8916 0002 0000 0912 2000 0010.

 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Urząd Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4

 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
  • tel. (29) 761.80.16, wew. 30
  • tel. bezpośredni: (29) 767.30.53
  • e-mail: planowanie@kadzidlo.pl

 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  1. zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego – do 1 miesiąca,
  2. zaświadczenie o numerze porządkowym - do 7 dni.

 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  1. Ustalanie numerów porządkowych: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
  2. Zgodnie z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.) ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę na taką czynność można wnieść, stosownie do art. 52 § 3 tej ustawy, po uprzednim wezwaniu na piśmie właściwego organu do usunięcia naruszenia prawa.
  3. Wydawanie Zaświadczeń: Zgodnie z art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

 ❒ UWAGI
  1. Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  2. Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
  3. O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji gruntów i budynków.
  4. Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
  5. Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.

 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2012 r. poz. 125).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz. 23).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.).

 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  1. Wzór wniosku o ustalenie numeru porządkowego, który stanowi załącznik numer 1.
  2. Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o wcześniej nadanym numerze porządkowym, który stanowi załącznik numer 2.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2024