⇒ Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości
|
❒ KROK PO KROKU
⇓ Ustalenie numeru porządkowego
- Pobierz, wypełnij (podaj telefon kontaktowy - to często usprawnia realizację wniosku) i wydrukuj wniosek.
- Dołącz do wniosku kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopię decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem
budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
- Udaj się do swojego Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą.
- Jeżeli zaznaczyłeś na wniosku opcję: odbiór osobisty:
- oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego,
- odbierz zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego w Urzędzie Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4.
⇓ Wydawanie zaświadczeń o nadanych (wcześniej) numerach porządkowych:
- Pobierz, wypełnij (podaj telefon kontaktowy - to często usprawnia realizację wniosku) i wydrukuj wniosek.
- Dołącz dowód dokonania opłaty skarbowej.
- Udaj się do Urzędu Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą.
- Jeżeli zaznaczyłeś na wniosku opcję: odbiór osobisty:
- oczekuj na telefoniczną informację o terminie odbioru zaświadczenia o numerze porządkowym,
- odbierz zaświadczenie o numerze porządkowym w Urzędzie Gminy w Kadzidle,
ul. Targowa 4.
❒ WYMAGANE DOKUMENTY
⇓ Ustalenie numeru porządkowego
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego - załącznik nr 1,
- załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy,
- załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych
do wybudowania lub w trakcie budowy, dla których mają być ustalone numery porządkowe.
UWAGA: mapa nie jest wymagana, jeżeli budynek jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków.
⇓ Wydawanie zaświadczeń o nadanych numerach porządkowych
- wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym – załącznik nr 2,
- dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.
❒ OPŁATY
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
- Opłaty skarbowej można dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy urzędu lub bezpośrednio w kasie.
Nr rachunku bankowego: Bank Spółdzielczy w Kadzidle:
66 8916 0002 0000 0912 2000 0010.
❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
- Urząd Gminy w Kadzidle, ul. Targowa 4
❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
- Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
- tel. (29) 761.80.16, wew. 30
- tel. bezpośredni: (29) 767.30.53
- e-mail: planowanie@kadzidlo.pl
❒ TERMIN ODPOWIEDZI
- zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego – do 1 miesiąca,
- zaświadczenie o numerze porządkowym - do 7 dni.
❒ TRYB ODWOŁAWCZY
- Ustalanie numerów porządkowych: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
- Zgodnie z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz.
270 z późn. zm.) ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę na taką czynność można wnieść, stosownie do art. 52 § 3 tej
ustawy, po uprzednim wezwaniu na piśmie właściwego organu do usunięcia naruszenia prawa.
- Wydawanie Zaświadczeń: Zgodnie z art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r.
poz. 23 odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia,
na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
❒ UWAGI
- Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego
przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze
edukacyjnym oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
- Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes
prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
- O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji
gruntów i budynków.
- Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu,
na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości,
tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
- Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
❒ PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2012 r. poz. 125).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz. 23).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.).
❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
- Wzór wniosku o ustalenie numeru porządkowego, który stanowi załącznik numer 1.
- Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o wcześniej nadanym numerze porządkowym, który stanowi załącznik numer 2.
❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA
|
|
|