¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Rozpatrywanie skarg obywateli
 ❒ KROK PO KROKU
  1. Sporządź skargę, pamiętając o opatrzeniu jej swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem. Dla ułatwienia możesz skorzystać z formularza skargi.
  2. Dołącz kserokopie dokumentów, które mogę pomóc w rozpatrzeniu skargi.
  3. Złóż skargę.
  4. Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.


 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Skarga opatrzona imieniem, nazwiskiem oraz adresem skarżącego.


 ❒ OPŁATY
  • Skargi, w rozumieniu Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 23), nie podlegają opłacie skarbowej.


 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  1. Skargi pisemne można złożyć:
    • w punkcie kancelaryjnym Urzędu Gminy Kadzidło,
    • za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Gminy Kadzidło na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej. http://epuap.gov.pl/wps/portal
  2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi jest doręczane przesyłką pocztową za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania.
  3. Na pisemne żądanie Skarżącego zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi jest doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) po uprzednim wskazaniu adresu skrytki na ePUAP.
    http://epuap.gov.pl/wps/portal


 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • W zależności od skierowanej skargi, jej rozpatrzeniem zajmuje się Wójt Gminy lub Rada Gminy.
  • tel. (29) 761.80.78, (29) 761.89.65, fax: (29) 761.80.16.
  • e-mail: dariusz.lukaszewski1@wp.pl


 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  • Skargi są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.


 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  1. Skargi są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.


 ❒ UWAGI
  1. W przypadku niewskazania przez Skarżącego imienia, nazwiska i adresu, skarga zostaje pozostawiona bez rozpoznania (zgodnie z treścią § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U z 2002r. Nr 5, poz. 46).
  2. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego (zgodnie z treścią art. 239 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dział VIII - tj. Dz.U. z 2016r. poz. 23).
  3. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
  4. Wójt Gminy przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 12.00 do 16.30.


 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dział VIII
    (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 23).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).


 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  1. Skarga kierowana do Wójta Gminy Kadzidło.
  2. Skarga kierowana do Rady Gminy Kadzidło.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2016