¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
 ❒ KROK PO KROKU
  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.
  2. Złóż wniosek, który wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
    • dane osoby składającej wniosek,
    • informacje o rodzaju zaświadczenia i rodzaj żądanych danych.
  3. Do wniosku dołącz:
    • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
    • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu – w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu),
    • pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  4. Odbierz zaświadczenie.


 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
  2. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


 ❒ OPŁATY
  • 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).


 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Urząd Stanu Cywilnego w Kadzidle.


 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Urząd Stanu Cywilnego w Kadzidle.


 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  • Do 7 dni.


 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  • Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.


 ❒ UWAGI
  1. Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  2. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  3. Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych (patrz: karta informacyjna "Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL" lub "Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.").


 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 391 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.).


 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  1. Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2024