⇒ Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
|
❒ KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.
- Złóż wniosek, który wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
- dane osoby składającej wniosek,
- informacje o rodzaju zaświadczenia i rodzaj żądanych danych.
- Do wniosku dołącz:
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu – w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu),
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Odbierz zaświadczenie.
❒ WYMAGANE DOKUMENTY
- Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
❒ OPŁATY
- 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
- Urząd Stanu Cywilnego w Kadzidle.
❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
- Urząd Stanu Cywilnego w Kadzidle.
❒ TERMIN ODPOWIEDZI
❒ TRYB ODWOŁAWCZY
- Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
❒ UWAGI
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca
1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych
w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych (patrz: karta
informacyjna "Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL" lub "Udostępnienie danych w trybie
jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.").
❒ PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.).
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 391 ze zm.).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.).
❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
- Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych.
❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA
|
|
|