¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
 ❒ KROK PO KROKU
  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz "Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego".
  2. Pamiętaj o:
    1. uszkodzonym dowodzie osobistym,
    2. ważnym paszporcie lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu).
  3. Udaj się do dowolnego urzędu gminy/miasta i dokonaj zgłoszenia.
  4. Odbierz zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.


 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego".
  2. Dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu).
  3. Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).


 ❒ OPŁATY
  • Brak.


 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
  • Dowolny urząd gminy/miasta.


 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Dowolny urząd gminy/miasta w którym złożono zgłoszenie utraty bądź uszkodzenia dowodu osobistego.


 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI
  • Bez zbędnej zwłoki.


 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  • Brak – czynność materialno – techniczna.


 ❒ UWAGI
  • Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. http://epuap.gov.pl/wps/portal http://epuap.gov.pl/wps/portal
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego – zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
  • Dodatkowo, w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego w formie elektronicznej, posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek przekazać uszkodzony dowód pocztą lub osobiście do organu, do którego skierował zgłoszenie.
  • Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
  • Za posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje jego rodzic, opiekun prawny lub kurator.
  • Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
  • W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza należy niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego.


 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 391 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2014r., poz. 1114 ze zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. 2015 r. poz. 212).


 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
  1. Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.

 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

© Urząd Gminy Kadzidło 2016